نوشته شده توسط : ماهين نيوز

السلام عليك يا فاطمه الزهرا (س) گروه فرهنگي هنري ثامن برگزار مي نمايد: تئاتر حريم - زمان 4 الي 13 ارديبهشت ساعت 18 مكان : خ 30 متري نيروي هوايي ، خ مسيل منوچهري ،مجتمع كوثر جهت دريافت بليط رايگان به معاونت فرهنگي ناحيه شهيد محلاتي مراجعه نماييد. (بسيج دانش آموزي و فرهنگيان ناحيه شهيد محلاتي)



:: بازدید از این مطلب : 2343
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

السلام عليك يا فاطمه الزهرا (س) گروه فرهنگي هنري ثامن برگزار مي نمايد: تئاتر حريم - زمان 4 الي 13 ارديبهشت ساعت 18 مكان : خ 30 متري نيروي هوايي ، خ مسيل منوچهري ،مجتمع كوثر جهت دريافت بليط رايگان به معاونت فرهنگي ناحيه شهيد محلاتي مراجعه نماييد. (بسيج دانش آموزي و فرهنگيان ناحيه شهيد محلاتي)



:: بازدید از این مطلب : 2754
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز


سلام و عرض ادب. ضمن تسلیت ایام فاطمیه این خاطره زیبا رو تقدیم میکنم به شما دوست عزیز:
چند شب پیش از عملیات ، شهید احمد جولاییان همراه با یکی از دوستانش برای انجام آخرین شناسایی به محور دشمن رفته بود. درست در همان محوری که قرار بود امشب در آن عملیات اجرا شود. در حالی که نهر ابوعقاب پر از موانع بود، احمد و دوستانش خیلی آرام و با احتیاط وارد نهر شدند و به هر زحمتی که بود از موانع عبور کردند و خود را به عمق دشمن رساندند. پس از شناسایی کامل در حال برگشت، هر دو در سیم‌های خاردار و لابه‌لای موانع گیر کردند. اسلحه کلاشی که پشت سرشان بود و برای احتیاط برده بودند،‌ طوری در سیم‌های خاردار گیر کرده بود که حتی نمی‌توانستند تکان بخورند. در آن ساعت، آب جزر شده بود، با دشمن نیز بیش از چند متر فاصله نداشتند. هرقدر تلاش کردند که خود را رها کنند، نتوانستند. اشک در چشمانشان حلقه زده بود، یکدیگر را در آغوش گرفتند و حلالیت طلبیدند.
دوست احمد به هر زحمتی از شر سیم‌های خاردار نجات پیدا کرد اما وضعیت احمد، بسیار دشوارتر بود و امکان رهایی او وجود نداشت. از احمد خداحافظی کرد و به سوی نیروهای خودی برگشت.
در حالی که به عقب برمی‌گشت، احساس کرد چیزی به سرعت به طرفش می‌آید. با خود گفت: «بدبخت شدم! عراقی‌ها هستند! حتما احمد را گرفته‌اند و حالا به طرف من می‌آیند».
به زیر آب رفت، تا او را نبینند. وقتی آهسته از زیر آب بیرون آمد در عین ناباوری احمد را دید که به طرفش می آید. پرسید: «احمد! چطوری نجات پیدا کردی؟»
احمد می گوید: «نمی‌دانم چه شد! هرقدر تلاش کردم که خودم را از شر سیم‌های خاردار خلاص کنم، نتوانستم. وضعیتم لحظه به لحظه بدتر می‌شد. نمی‌دانستم چه بکنم. موانع در حال تکان خوردن و بسیار خطرناک بود،‌ چون توجه دشمن را به سمت من جلب می‌کرد. از همه کس و همه جا ناامید، به ائمه (علیهم السلام) متوسل شدم. یکی یکی سراغ آنها رفتم. یک لحظه یادم آمد که ایام فاطمیه است. دست دعا و نیازم را به طرف حضرت فاطمه(س) دراز کردم و با تمام وجودم از ایشان خواستم که نجاتم بدهند. گریه کردم. دعا کردم. در همین حال احساس کردم یکی پشت لباسم را گرفت، مرا بلند کرد و در آب اروند پرتم کرد. آن حالت را در هوشیاری کامل احساس کردم».
احمد قسم داده بود که تا زنده است،این ماجرا نقل نشود.
اروند خاطرات ـ صفحه



:: بازدید از این مطلب : 2697
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

سیروس قهرمـــانی (1330-1340)

 

 

سیروس قهرمانی معرکه گیری بود که در سال های ۱۳۳۰ و ۱۳۴۰ (دهه ی ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی) در شیراز شهرتی داشت. باغ وحش کوچک او در شیراز محل اجرای برنامه هایش بود.

سن وسال دارتر های شیرازی سیروس قهرمانی را به یاد می آورند: ترکیب غریبی از معرکه گیر سنتی و شخصیت آنتونی کویین در فیلم جاده، با چاشنی فیلم های تاریخی ایتالیایی و هالیوودی دهه ی پنجاه میلادی. در سال های آغازین دهه ی ۱۹۶۰ سیروس قهرمانی معرکه گیر یکه تاز شیراز بود. در کنار این معرکه ها «باغ وحش» کوچکش هم در شیراز کم طرفدار نبود. دیدن چند حیوان مُردنی در قفس هایی به غایت تنگ برای مردمی که به عمرشان «باغ وحش» ندیده بودند تفریحی متفاوت بود.

تصاویر سیروس قهرمانی لحظه ای از تاریخ ایران جدیدند. لحظه ای از دوران گذار از شکلی از زندگی به شکلی دیگر. گذاری که به نظرم هنوز تمام نشده است. بعضی چیزها در این تصاویر ناروشن اند: مثلا معلوم نیست به چه علت مامورین پلیس و جیپ های ارتش شاهنشاهی در معرکه ی سیروس قهرمانی شرکت کرده اند، و جام پیروزی به چه عنوان به این تنها شرکت کننده و تنها برنده ی مسابقه ی یک نفره اش داده شده است. مملکت گل و بلبل اسرار بسیاری در خود نهفته دارد که حلشان سال ها تحقیق و تفحص می برد



:: بازدید از این مطلب : 2454
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

اطلاعيه افزايش نرخ ديه

با توجه به اعلام قوه قضاييه و ابلاغ بيمه مركزي به شركت هاي بيمه مبني بر افزايش نرخ ديه از ابتداي سال 91 (به مبلغ 94 ميليون و 500 هزار تومان در ماه هاي عادي و 126 ميليون تومان در ماه هاي حرام) ، ضروريست بيمه گذاران محترم جهت افزايش سقف تعهدات جاني بيمه نامه شخص ثالث اتومبيل خود به واحدهاي صدور بيمه پارسيان مراجعه نمايند.

بديهي است شركت بيمه پارسيان بر اساس قانون ، تا سقف تعهدات بيمه نامه پرداخت خسارت خواهد نمود و از ابتداي سال 91 در مورد بيمه نامه هايي كه سقف تعهدات آنها پايين تر از نرخ هاي اعلام شده است در صورت بروز حادثه و خسارت بيش از ميزان تعهدات بيمه نامه ، مسئوليتي نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و افزایش سقف تعهدات بیمه نامه خود با تلفن های ذیل تماس حاصل نمایید :

تماس با ما :
نمايندگي 516570 بيمه پارسيان

تهران - ميدان انقلاب- ابتداي جمالزاده جنوبي- كوچه دانشور- پلاك ۲۴- واحد ۷

تلفن :  66733637-



:: بازدید از این مطلب : 2322
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 2 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

باهنر با سو استفاده از خون شهید باهنر در ستاد انتخاباتی یکه تازی می کند وی در برابر هر نهاری که می دهد فرمی جاپی تهیه کرده و امضا می گیرد که 50نفر را پای صندوق بیاورند! واین یعنی از هیچکس و هیچ چیز نمی ترسد و برای رای آوردن همه کار می کند و کسی هم نیست از او بپرسد اینهمه پول از کجا آورده ای که ستاد های سنگین زدی و پذیرائی های سنگین می کنی ؟

از انطرف هم مطهری در زیر لوای نام پدرش همه حرفهای اورا نقض می کند و تازه می گوید آزادی بیان نیست !



:: بازدید از این مطلب : 2525
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 1 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

حرف هايي كه به خواندنش ميارزد !؟ 1-دریای طوفانی ناخدای لایق میسازد ، پس همیشه مدیون لحظات سخت زندگی باش . 2-سنگینی باری که خداوند بر روی دوش ما میگذارد آنقدر نیست که کمرمان را خُرد کند!، آنقدر هست که مارا برای دعا کردن به زانو درآورد . 3-سعی کن چون درخت کهن ریشه در عمق خاک داشته باشی، تا اگر شاخه ای از تو شکست، شکسته نشوی. باید همواره ریشه در ایمان و امید داشت تا در هر فصلی، از نو روئید. 4-خداوند بی نهایت است و لا مکان و بی زمان، امّا به قدر فهم تو کوچک می شود ، و به قدر نیاز تو فرود می آید و به قدر آرزوی تو گسترده می شودو به قدر ایمان تو کار گشا... 5-گذر زمان براي آن ها که منتظر می مانند بسیار کند ، براي آنان که می هراسند بسیار تند ، بر اي آنان که زانوی غم بغل می گیرند بسیار طولانی ، براي آنان که به سرخوشی می گذرانند بسیار کوتاه و اما براي آنان که عشق می ورزند زمان را آغاز و پایان نیست . 6-مراقب قلب ها باشيم ..... هیچ چیز آسان تر از قلب نمي شکند. -سه چيز هرگز برنمی گردد : زمان ، كلام ، موقعيت. -سه چيز را هرگز نبايد از دست داد : آرامش ، اميد ، صداقت. -سه چيز هرگز قطعي نيستند : شانس ، موفقيت ، روياهايمان. -سه چيز ارزشمندترين چيزهاست : عشق ، اعتمادبه نفس ، دوست. خدايا ، به ما كمك كن اينقدر با جادوي عشق درونمون يكي بشيم كه از ما فقط اسمي باقي بمونه و بقيه اش ، فقط ، تو باشي! آمین یارب العالمین



:: بازدید از این مطلب : 3307
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

مراسم روضه

بنام خداوند جان وخرد
فردا جمعه اول اردیبهشت به همراهی جمعی از پیشکسوتان ورزش وهنرومقامات به مراسم روضه پهلوان محمد محمودی می رویم . حضور جنابعالی نشانه پاسداشت مرام و ایین جوانمردی می باشد. لطفا راس ساعت یازده ونیم حضور بهم رسانید.نشانی : شهر ری جنب مخابرات كوچه شهيد خانمحمدي

 

گذشته

هر آنچه طبل جدايي زند بدآهنگ است/رضايت به جدايي براي دل ننگ است/ دلي كه از سر شوقت نطپد در سينه/و به ياد تواش آرام نگيرد سنگ است/ نه اينكه چشم نهم برهم و به خواب روم/به انتظار فلق ديده ام شباهنگ است/ به پاي مركب تو اجر صلح و جنگ يكيست/كه صلح،صلح تو و جنگ تو مرا جنگ است/ اگر چه آتيه بر نور رخت مي بالد/دل حبيب براي گذشته ها تنگ است!!! (بنفسي انت من نازح ما نزح عنا) (خادم ناحيه شهيد محلاتي)

 

ريافت بليط رايگان

السلام عليك يا فاطمةالزهرا (س) گروه فرهنگي هنري راوي ، روايت مي كند : تئاتر يادگار غربت غمگين زمان : 2 الي 7 ارديبهشت ساعت : 18 مكان : فرهنگسراي خاوران - سالن فرهنگ جهت دريافت بليط رايگان به معاونت عقيدتي سياسي ناحيه شهيد محلاتي مراجعه نمائيد. (حوزه نمايندگي ولي فقيه ناحيه شهيد محلاتي )

 

غزلي تقديم به امام هادي (ع)

 

غزلي تقديم به امام هادي (ع)

 

 

نمي خواهد غلامي و نديمي

برقصان پرده ها را با نسيمي

خودت در آسمان ها دست داري

خودت در باد و باران ها سهيمي

نگاهت رام کرده شيرها را

تو اي با هرچه در عالم صميمي

بگو با من حديثي از غمت را

عطايم کن دلي عبدالعظيمي

گرفتم نان و خرماي غزل را

علي هستي و من بچه يتيمي

...

هميشه در خيالم سيب دارم

که نيمي هادي و مهدي است نيمي

 

(عليهما السلام)

 

 

خبر زیار می اید

خبر ز يار من آيد اگر خدا خواهد/مه ام به غمزه در آيد اگر خدا خواهد/نشسته ماه جمالش به پشت پرده غيب/چه مي شودكه در آيد؟ اگرخدا خواهد/غمت نشسته به سينه، عزيز من حيف است/ رود غمي دگر آيد اگر خدا خواهد/عدو كه شد سبب خير دگر چه مي خواهي؟ /بيايد هرچه كه آيد اگر خدا خواهد/غمت مباشد حبيبم ز جور اهرمنان/ كه شام غصه سر آيد اگر خدا خواهد!!! (أين معزالاوليآء و مذل الاعدآء) (خادم ناحيه شهيد محلاتي)

 



:: بازدید از این مطلب : 2452
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز


هرچند متاسفانه در بسیاری از پارامترهای مثبت در رده آخرین کشورهای دنیا و در بسیاری از گزینه های منفی در رده اولین های دنیا هستیم؛ اما در برخی زمینه های قابل توجه هم رتبه مناسبی در دنیا داریم که دونستنش برای حفظ روحیه مان خوبه بطوریکه بر اساس یک پژوهش صورت گرفته، کشور ایران در موارد مورد اشاره در زیر صاحب رکورد اولین ها در کتاب گینس است.

با این امید که با تلاش و کوشش و اعتماد به نفس و علاقه به حفظ داشته های مثبت ملی میزان موارد مثبت را روز به روز بیشتر کنیم و ایران را بگونه ای بسازیم که سربلندی نسل های آینده را موجب شود.


1. بیشترین تولید پسته

2. بیشترین تولید خاویار

3. بیشترین تولید خانواده توت

4. بیشترین تولید زعفران
(80% کل تولید جهانی)

5. بیشترین تولید زرشک

6. بیشترین تولید میوه آلویی
(از قبیل شفت و گیلاس و غیره)

7. بالاترین دمای ثبت شده روی سطح زمین (70.7 درجه سانتیگرد در کویر لوت)

8. بیشترین تلفات انسانی در سرما و کولاک برفی (4000 نفر در کولاک سال 1350 کشته شدند، میزان بارش برف 8 متر در 5 روز)

9. بزرگترین واردکننده گندم

10. بیشترین فرار مغزها

11. بیشترین نسبت زن به مرد در مدارس و دانشگاه ها
(1.23 زن در مقابل هر مرد)

12. بالاترین میزان تشعشات زمینی، با شدت سالانه 260 میلی سیورت در رامسر (مقایسه= یک عکس رادیوگرام سینه 0.05 میلی سیورت، میدانهای اطراف چرنوبیل 25 میلی سیورت)

13. بیشترین تعداد زمینلرزه های بزرگ (بالای 5.5 ریشتر)

14. دقیقترین تقویم دنیا (تقویم جلالی)

15. بیشترین مصرف تریاک و هرویین (امریکا بیشترین مصرف كوكایین را دارد)

16. بیشترین تعداد تغییر پایتخت در طول تاریخ (تهران سی و دومین پایتخت ایرانست)

17. کهن ترین کشور دنیا (تاسیس شده در 3200 سال قبل از میلاد مسیح)

18. میزبان بزرگترین جمعیت مهاجر جهان (اکثرا عراقی و افغانی)

19. بزرگترین تولید کننده فیروزه

20. بزرگترین منابع روی در جهان

21. بزرگترین تولید کننده و صادر کننده فرش های دست بافت
(75% کل تولید جهانی)

22. بیشترین مصرف کننده نوشابه در جهان (سرانه مصرف نوشابه‌های گازدار در ایران ۴۲ لیتر است در حالیکه در مقایسه با آمار دیگر کشورهای جهان، سرانه مصرف بطور متوسط ۱۰ لیتر است)

23. بزرگترین سیستم بانکی اسلامی (کل سرمایه 236 میلیارد دلار)

24. بالاترین میزان وابستگی به انرژی (بیشترین اتلاف انرژی در جهان)

25. بزرگترین منابع انرژی هیدروکربن (گاز و نفت با هم، با ارزش 14000 میلیارد دلار بر حسب قیمت جهانی 75 دلار هر بشکه نفت)

26. بالاترین تناسب ذخایر به تولید برای نفت در جهان (با میزان تولید کنونی ایران معادل 89 سال ذخایر نفتی دارد)

27. بیشترین اکتشافات نفت و گاز در جهان (در شرایط فعلی با حفر هر پنج حلقه چاه اکتشافی، چهار حلقه چاه به کشف ذخایر نفت و گاز می رسد بطوریکه از ابتدای سال 2000 میلادی تاکنون ایران بیشترین اکتشافات نفت و گاز جهان را داشته است)

28. بزرگترین فوران چاه نفت در تاریخ (نشت چاه نفتی قم در سال 1335 سه ماه ادمه داشت با فوران روزی 125000 بشکه نفت، ارتفاع فوران 52 متر، مقایسه با نشت نفتی خلیج مکزیکو با خروج سه ماه 53000 بشکه در روز)

29. بالاترین آلودگی دی اکسید گوگرد در هوای شهری

30. قدیمی ترین منبع مصنوعی یا ساختگی آبی جهان با قدمت 2700 سال
(قنات گناد آباد هنوز هم آب 40000 نفر را فراهم میکند)

31. بزرگترین مجموعه جواهرات در جهان (جواهرات شاهی ایران در موزه بانک مرکزی ایران بزرگترین گنجینه جوهرات جهانست)

32. کهن ترین امپراتوری جهان (هخامنشیان اولین ابرقدرت تاریخ بودند و در اوج قدرت بر 44% کل جمعیت جهان حکومت میکردند که این بالاترین درصد جمعیت تحت یک دولت در تاریخ هم هست)

33. بیشترین تعداد تلفات در جنگ شیمیایی (100000 کشته و 100000 زخمی در جنگ با صدام، ایران همچنین دومین رتبه تلفات تاریخ را بر اثر سلاح های کشتار دست جمعی بعد از ژاپن دارد)

34. بیشترین تعداد و تناسب مذهب شیعه در جهان (89% جمعیت ایران)

35. بالاترین رشد مصرف گاز طبیعی

36. بیشترین رشد تعداد خودروهای گازسوز

37. بیشترین عمل زیبایی انجام شده در جهان

38. بیشترین آمار طلاق در جهان

39. بزرگترین مصرف کننده دارو در جهان

40. بیشترین مصرف کننده محصولات ساخت چین

41. بزرگترین تجزیه تاریخ، در مدت ۱۹۶ سال گذشته ۳.۵ میلیون کیلومتر از خاک ایران تجزیه گردیده !

 



:: بازدید از این مطلب : 2433
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ماهين نيوز

ایلوش خوشابه هنرمندپیشکسو ت   هم بار سفر بست ..مراسم تشیع فرداچهارشنبه از چهار راه لشکر بطرف میدان قزوین کوچه آقا بالا زاده انتهای کوچه .کلیساعاشوری ها ساعت یک و سی بعد از ظهر .به سم ت قبرستان عاشوری هادرجاده ساوه روحش شاد(مهدی خسروشیری mehdi parsa



:: بازدید از این مطلب : 2483
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()